Jejte zdravo tudi, ko nimate veliko časa.

Kosilo v službi


Ideje za kosilo, ki ga lahko prinesete s seboj v službo.

Avtor: A.P.

 

Na službenem mestu običajno ne vidimo veliko ljudi, ki bi si malico ali kosilo prinesli s seboj. Pri današnjem hitrem tempu pri delu to žal včasih pomeni tudi, da ta obrok kar preskočimo, in da tako razen majhnih prigrizkov iz avtomatov ne jemo skoraj ves dan. V najboljšem primeru je v službi organizirana menza, kjer pa ni vedno moč dobiti zdravega in uravnoteženega obroka. Veliko ljudi zaradi tega preneha z zdravim načinom prehranjevanja, ker ne vedo, kako se lahko zdravo prehranjujejo tudi med delovnim časom.

Izognite se enolični hrani in si pripravite raznovrstne obroke

Včasih je pravzaprav težko izbrati, kaj vzeti s seboj v službo. Želeli bi hrano brez močnega vonja, ki jo lahko hitro pripravimo in je enostavna za pakiranje, večina pa dela napako in si za kosilo s seboj prinese premalo. Poleg hrane za glavni obrok med delovnim časom si s seboj lahko prinesete tudi zdrave prigrizke, ki jih lahko jeste vmes.

Če si boste hrano prinesli s seboj v službo, si boste lažje zagotovili zdrav obrok, prihranili pa boste tudi čas in denar. Vsakomur kdaj zmanjka idej, zato smo mi na kup zbrali nekaj predlogov, ki vam bodo pomagali pri izbiri in motivaciji.

Juhe

Juho na dan predlagamo brez obotavljanja. Topla juha vas bo v mrzlih dneh pogrela, poleti pa vam bo gotovo prijala hladna kumarična juha ali kaj podobnega. Vedno jo lahko zamrznete, da počaka na dneve, ko mogoče ne boste imeli časa za pripravo česa drugega. V službo jo enostavno lahko prinesete v kozarcu za vlaganje (v njih lahko juho tudi zamrznete) ali v termovki. Pri juhah je za eksperimentiranje veliko možnosti, izbirate pa lahko med kremnimi in bistrimi. Če se odločite za zelenjavno, so najboljše vedno iz sezonske zelenjave, izbira pa je velika: paradižnikova, zelenjavna, bučna, fižolova, kumarična, miso, cvetačna, brokolijeva, porova, korenčkova, grahova in še bi lahko naštevali. Da je juha bolj polna in tako primerna za samostojen obrok, ji lahko dodate kvinojo, riž, krompir ali testenine. Primerni za dodatek v juhi so tudi čili, avokado, ingver in številne druge začimbe.

Sendviči

Priprava sendviča ne vzame preveč časa, lahko pa je veliko bolj zdrav in okusen od že pripravljenih sendvičev iz trgovine. Zamenjajte kruh. Naj bo polnozrnat ali črn, ajdov z orehi, lahko so tudi tortilje ali graham žemljice. Za namaz uporabljajte arašidovo maslo, tunin namaz, humus, kremne namaze, gorčico, tzaziki, zelenjavne namaze in namaze iz različnih semen. Sendvič napolnite na primer še s solato, kumarami, jabolki, baziliko, zeljem, korenjem, avokadom, paradižnikom, bučnimi semeni ali kozjim sirom. Okuse kombinirajte tako, kot vam odgovarja, in dobili boste zdrav obrok, poln vlaknin, proteinov in bogatega okusa.
 

Solate

Solata bo sredi delovnega dne delovala osvežilno, oskrbela pa vas bo tudi s številnimi vitamini in minerali. Prednost solat je, da jih lahko pojemo takoj, saj jih ni treba pogrevati. Priporočamo, da solato in preliv prinesete v ločenih posodah in jo dokončno pripravite tik pred jedjo. Lahko pa jo prinesete tudi v enem kozarcu za vlaganje ali drugi posodi, vendar pazite, da jo napolnite v pravilnem vrstnem redu. Najprej preliv, nato trda zelenjava, proteini, žitarice, mehka zelenjava in nazadnje solata. Tako bo ostala sveža do kosila, ko jo boste stresli v skledo, pa bo na koncu preliv prekril solato. Kombinirate lahko zelene solate, fižol, čičeriko, stročji fižol, zeleno, zelje, kumare, lečo, mlado špinačo, papriko, baziliko, brokoli, korenje, čebulo, avokado, paradižnik. Na vrh lahko potresete mlad sir, oreščke, granatno jabolko, peteršilj, drobnjak in druge sveže začimbe, ki jih lahko pridelate doma. Tudi solati lahko dodate testenine, ječmen, kvinojo in drugo hrano, ki jo bo naredila bolj polno. Najbolj zabavno se je poigrati s prelivi, kot predlog naj omenimo gorčični, jogurtov, italijanski preliv, miso, lahko pa naredite svojo mešanico iz sestavin in začimb, ki so vam ljube in pri roki.

Testenine in rižote

Testenine in rižote si lahko pripravite dan prej. So praktične, saj jih lahko pojeste tople ali mrzle. Primerni za dodatek k testeninam ali rižu so sveža ali pečena zelenjava, morski sadeži, gobe, tuna in še kaj. Možnosti je tako rekoč neskončno, kot predlog pa naj omenimo italijanske rižote, lazanje, polnozrnate testenine, bolj eksotično pripravljene rezance, testenine z okusom špinače, s kvinojo, zelenjavo, pripravite lahko bulgur, curry, polnjene bučke z rižem, njoke in številne druge variacije teh priljubljenih jedi.

Hidracija

Nikoli ne pozabite na hidracijo. V službo si prinesite steklenico ali plastenko z vodo in dan začnite s kozarcem vode, nato pa vodo postopoma pijte čez dan. Idealno bi bilo narediti požirek ali dva vsakih 15 minut. Poleg vode si privoščite tudi čaj ali smuti.

Vzemite si čas za kosilo

Poskusite vsak dan jesti ob isti uri. Ne pozabite, da imate sedaj na voljo nekaj minut v dnevu več zase, zato se lahko v času kosila odmaknete od svoje mize, globoko vdihnete, pojeste obrok v miru, se pogovorite s sodelavci in si vzamete čas za kratek sprehod. Tako se lahko sredi napornega dneva malo sprostite in napolnite z energijo.