Industrijsko predelana živila so polna praznih kalorij in oropana vitaminov, mineralov in mikroelementov, ki so nujni za uravnoteženo prehrano.



Vitamin B1 ali tiamin

Spomin in dobra koncentracija sta tesno povezana s tiaminom. Je hrana za možgane in jih povezuje z mišicami, aktivno sodeluje pri tvorbi nevrotransmitorjev, kakršna sta na primer serotonin in adrenalin, in pretvarja ogljikove hidrate v glukozo (sladkor), ki je glavni prenašalec energije v živčevju in mišicah.

Vitamin B2 ali riboflavin

Riboflavin z obnavljanjem antioksidanta glutationa izboljšuje zaščito celic pred prostimi radikali, sodeluje pri presnovi ogljikovih hidratov in maščob in vzdržuje zaščitni sloj, ki obdaja živce.

Vitamin B3 ali niacin

Kot vsi ostali vitamini skupine B, je tudi niacin odgovoren za presnovo in pri njej močno sodeluje. Uravnava energijo, razpoloženje, delovanje možganov ter sodeluje pri obnovi celic.

Vitamina B6 in B12 ali piridoksin in kobalamin

Vitamina B6 in B12 igrata pomembno vlogo pri kognitivnih funkcijah. Piridoksin sodeluje pri tvorbi nevronov, ki so bistveni za razvoj možganov, kobalamin pa poleg številnih drugih funkcij vzdržuje še vitalnost krvnih in živčnih celic ter pomaga pri proizvodnji DNK. Prenizko raven vitamina B12, B6 in drugih vitaminov iz skupine B-kompleks nekateri znanstveniki povezujejo z depresijo, zato se vitamin B12 predpisuje tudi za ohranjanje spomina in dvig razpoloženja.

Vitamin B9 ali folna kislina

Folna kislina je zelo pomembna v obdobju nosečnosti. Zadostna količina v zgodnji nosečnosti zmanjšuje tveganje za srčno-žilne okvare, zajčjo ustnico, malformacije udov in nepravilnosti urinarnega trakta. V prvih štirih tednih nosečnosti je folat potreben tudi za pravilen razvoj možganov, lobanje in hrbtenjače. Vendar raven folne kisline v prvih treh mesecih nosečnosti pade, zato je dodaten vnos zelo koristen. Znanstveniki so dokazali, da jemanje 400 do 600 mikrogramov folne kisline dnevno v obdobju do tretjega meseca nosečnosti zmanjša tveganje za nastanek omenjenih nepravilnosti v razvoju.

Vitamin E

Vitamin E ščiti celice pred poškodbami prostih radikalov. Je tako rekoč glavni antioksidant v telesu, njegova naloga pa je izključno zaščita pred oksidacijo. Vitamin E se v telesu pojavlja v vseh tkivih, največ ga lahko najdemo v maščobnem tkivu, pa tudi v jetrih in nadledvični žlezi. Z obroki, ki vsebujejo malo ali nič maščobe, vitaminu E ne omogočimo dobrega absorbiranja v telo.

Krom

Najdemo ga predvsem v oreščkih, kavi in kakavu, spodbuja pa delovanje inzulina in ima pomembno vlogo pri presnovi ogljikovih hidratov. Zaradi svoje vloge pri presnovi makroživil in vzdrževanju normalne ravni glukoze v krvi je torej pomembno, da ga je v telesu dovolj. Pomanjkanje med drugim povzroča tudi zmanjšano porabo telesnih zalog maščobe.

Jod

V Sloveniji prehrana vsebuje malo joda, zaradi česar ga dodajamo k osnovnim živilom, kot je na primer sol. Ima vlogo pri kognitivnih funkcijah, prispeva k sproščanju energije pri presnovi, pomaga pri delovanju živčnega sistema, sodeluje pri ohranjanju zdrave kože in ima vlogo pri nastajanju ščitničnih hormonov ter normalnemu delovanju ščitnice. Pomanjkanje joda se pokaže s počasnim metabolizmom in z nepravilnim delovanjem ščitnice ter pojavom golšavosti zaradi tega.

Inozitol ali fitinska kislina

Inozitol najdemo v žitaricah in stročnicah ter semenih drugih rastlin, ima pa številne učinke za zdravo telo. Deluje predvsem antioksidativno in antikancerogeno, znižuje tudi raven holesterola in lipidov v krvi. Pri antikancerogenem delovanju gre tako za preventivno kot terapevtsko učinkovitost, in sicer so bile v raziskavah pozitivne lastnosti izražene pri raku dojk, levkemiji, kožnem raku ter raku prostate, debelega črevesja in jeter.

Flavonoidi

Flavonoidi so postali zanimivi za živilsko industrijo, ko so dokazali njihove potencialne zdravilne učinke. Predvsem gre za preventivo pred rakavimi obolenji in srčno-žilnimi boleznimi. Telo flavonoide namreč prepozna kot tujke in se jih hoče znebiti, pri čemer sodelujejo encimi, ki hkrati z njimi izločajo mutagene in karcinogene snovi.

Acerola, šipek, vodna kreša, peteršilj in alfalfa

Vsi ti dodatki so v Dnevnem pomočniku zato, ker jih združuje vitamin C in eterična olja, ki jih vsebujejo v veliki meri. Poleg tega se najdejo v manjši meri tudi ostali vitamini, na primer A, B1, B6 in E, pa tudi druge snovi, kot so jabolčna, citronska in fosforna kislina.

Dnevni pomočnik

z vitamini, minerali in drugimi snovmi

Dnevni pomočnik  je prehransko dopolnilo, ki vsebuje uravnoteženo kombinacijo vitaminov, mineralov in drugih snovi za podporo telesu med vsakodnevnimi aktivnostmi.


cena z DDV: 14.99 EUR



Dnevni pomočnik vsebuje multivitaminsko formulo

Prehransko dopolnilo Dnevni pomočnik vsebuje številne vitamine in minerale za nemoteno vsakodnevno delovanje telesa. Gre za kombinacijo vitaminov  ter mineralov kalcija, magnezija, železa in cinka.


Komu se priporoča?

Dnevni pomočnik vsebuje veliko mineralov in vitaminov, ki jih za normalno delovanje potrebuje vsak. Ker je hrana, ki jo jemo, vse manj bogata s temi snovmi in jih le redko kdo še zaužije dovolj, postaja dodatna skrb za vnos zadostne dnevne količine vitaminov in mineralov nujna. Dnevni pomočnik se torej priporoča prav vsem, zelo pomembno pa je, da teh snovi ne primanjkuje doječim materam in nosečnicam, zato njih velja na to dopolnilo še prav posebej opomniti.

Mangan

Celice v telesu potrebujejo zagotovljeno zaščito ves čas. Seznam bolezni, ki pretijo zaradi nezadostne zaščite in posledično nepravilnega delovanja celic, je dolg. Glavno vlogo pri tem,
da vse poteka, kakor mora, imajo določeni encimi, ki prestrezajo proste radikale in tako preprečujejo neželena stanja. Encimi, ki so namenjeni zaščiti celic, potrebujejo za svoje normalno delovanje in opravljanje funkcije mangan.

Cink

Cink je mikroelement, ki se nahaja povsod v naravi. Najdemo ga v celicah rastlin in živali, pa tudi v vodi, zraku in zemlji. V našem telesu ga je približno 2 grama, predvsem v kosteh, laseh, nohtih, jetrih, prostati in v modih. Cink v telesu sodeluje pri mnogih pomembnih fizioloških funkcijah, kot sta na primer sinteza genskega materiala (DNK) in tvorba novega tkiva, kar pomeni, da je vitalnega pomena za pravilno rast in otrokov razvoj. Cink je tudi gradbeni element nekaterih antioksidantov, ki nastajajo v našem telesu, udeležen je pri vzdrževanju imunskega sistema in pri celjenju ran.


Železo

Železo je pomembno za delovanje vseh organov. Je mineral, ki je prisoten v vseh celicah, a ga v primerjavi z drugimi minerali in vitamini najbolj pogosto primanjkuje. V telesu ga je med 2 do 4 grame, večinoma v krvi, skladiščen pa je predvsem v jetrih, kostnem mozgu in vranici. Dve tretjini železa v telesu se veže na hemoglobin, ki oskrbuje tkivo s kisikom, je gradbeni element nekaterih encimov in pomemben del pri delovanju imunskega sistema.

Vitamina A in D

Vitamina A in D krepita imunski sistem. Dodatna količina vitamina D poveča koncentracijo kalcija v kosteh, zadolžen je za njegovo absorpcijo in absorpcijo fosforja v prebavilih, vitamin A pa je pomemben za zdravo kožo, sluznico dihal, črevesja in sečil. Vitaminu A sorodne učinkovine preizkušajo tudi za zdravljenje nekaterih vrst raka.