Vitaminska abeceda

z vitamini in minerali

Vitaminska abeceda je prehransko dopolnilo, ki vsebuje vitamine in minerale za otroke in mladostnike.


cena z DDV: 9.99 EUR


 

Vitaminska abeceda vsebuje multivitaminsko formulo

Vitaminska abeceda je namenjena otrokom in mladostnikom, saj vsebuje veliko mineralov in vitaminov.


Komu se priporoča?

Vitaminska abeceda je namenjena otrokom in mladostnikom, saj vsebuje veliko mineralov in vitaminov, ki jih za normalno delovanje potrebuje vsak. Hrana, ki jo jemo, je vse manj bogata s temi snovmi in jih le redko kdo še zaužije dovolj. Na otrokovo rast, razvoj in zdravje vplivajo številni dejavniki. Za zdaj na dedne dejavnike, ki določajo osnovne lastnosti organizma, še ne moremo vplivati, lahko pa vplivamo na številne druge, ki se pojavljajo v času otrokovega razvoja in s tem pomembno izboljšamo zdravstveno stanje otroka in kakovost njegovega življenja v otroštvu in kasneje. Poskrbimo torej lahko za zadostno dnevno količino vitaminov in mineralov, ki lahko izboljšajo kakovost življenj otrok.

Otroci v obdobju odraščanja potrebujejo prav vse vitamine in
minerale.

Mangan

Celice v telesu potrebujejo zagotovljeno zaščito ves čas. Seznam bolezni, ki pretijo zaradi nezadostne zaščite in posledično nepravilnega delovanja celic, je dolg. Glavno vlogo pri tem, da vse poteka, kakor mora, imajo določeni encimi, ki prestrezajo proste radikale in tako preprečujejo neželena stanja. Encimi, ki so namenjeni zaščiti celic, potrebujejo za svoje normalno delovanje in opravljanje funkcije mangan.

Cink

Cink je mikroelement, ki se nahaja povsod v naravi. Najdemo ga v celicah rastlin in živali, pa tudi v vodi, zraku in zemlji. V našem telesu ga je približno 2 grama, predvsem v kosteh, laseh, nohtih, jetrih, prostati in v modih. Cink v telesu sodeluje pri mnogih pomembnih fizioloških funkcijah, kot sta na primer sinteza genskega materiala (DNK) in tvorba novega tkiva, kar pomeni, da je vitalnega pomena za pravilno rast in otrokov razvoj. Cink je tudi gradbeni element nekaterih antioksidantov, ki nastajajo v našem telesu, udeležen je pri vzdrževanju imunskega sistema in pri celjenju ran.

Železo

Železo je pomembno za delovanje vseh organov. Je mineral, ki je prisoten v vseh celicah, a ga v primerjavi z drugimi minerali in vitamini najbolj pogosto primanjkuje. V telesu ga je med 2 do 4 grame, večinoma v krvi, skladiščen pa je predvsem v jetrih, kostnem mozgu in vranici.

Novorojenček s seboj prinese zaloge železa, ki zadoščajo za
prve štiri mesece življenja.


Dve tretjini železa v telesu se veže na hemoglobin, ki oskrbuje tkivo s kisikom, je gradbeni element nekaterih encimov in pomemben del pri delovanju imunskega sistema. Pomanjkanje najpogosteje zasledimo pri otrocih v starosti od enega do dveh let in pri dečkih med hitro rastjo v puberteti.


Simptomi pomanjkanja vitaminov in mineralov pri otrocih so precej očitni in se najpogosteje kažejo v povečani utrujenosti, brezvoljnosti, razdraženosti, pomanjkanju teka in koncentracije ter v večji dovzetnosti za okužbe.



Vitamina A in D

Vitamina A in D krepita imunski sistem. Dodatna količina vitamina D poveča koncentracijo kalcija v kosteh, zadolžen je za njegovo absorpcijo in absorpcijo fosforja v prebavilih, vitamin A pa je pomemben za zdravo kožo, sluznico dihal, črevesja in sečil. Ob rojstvu so zaloge vitamina A v jetrih majhne. Kolostrum vsebuje več vitamina kot zrelo materino mleko. Čim dlje traja dojenje, tem bolj upada količina vitamina A. Nadomeščanje se priporoča pri nedonošenčkih, ker ti slabše absorbirajo maščobe, in pri otrocih s slabo absorpcijo maščob (kronična črevesna obolenja). Pomanjkanje vitamina D pa povzroča motnje hemostaze kalcija in presnove fosfatov, kar pri dojenčkih in majhnih otrocih vodi v rahitis, demineralizacijo kosti, deformacije skeleta in izrastlin na hrustancih, zmanjšano moč in tonus mišic in zmanjšano odpornost.

Vitamin B1 ali tiamin

Spomin in dobra koncentracija sta tesno povezana s tiaminom. Je hrana za možgane in jih povezuje z mišicami, aktivno sodeluje pri tvorbi nevrotransmitorjev, kakršna sta na primer serotonin in adrenalin, in pretvarja ogljikove hidrate v glukozo (sladkor), ki je glavni prenašalec energije v živčevju in mišicah.

Vitamin B2 ali riboflavin

Riboflavin z obnavljanjem antioksidanta glutationa izboljšuje zaščito celic pred prostimi radikali, sodeluje pri presnovi ogljikovih hidratov in maščob in vzdržuje zaščitni sloj, ki obdaja živce.

Vitamin B3 ali niacin

Kot vsi ostali vitamini skupine B, je tudi niacin odgovoren za presnovo in pri njej močno sodeluje. Uravnava energijo, razpoloženje, delovanje možganov ter sodeluje pri obnovi celic.

Vitamina B6 in B12 ali piridoksin in kobalamin

Vitamina B6 in B12 igrata pomembno vlogo pri kognitivnih funkcijah. Piridoksin sodeluje pri tvorbi nevronov, ki so bistveni za razvoj možganov, kobalamin pa poleg številnih drugih funkcij vzdržuje še vitalnost krvnih in živčnih celic ter pomaga pri proizvodnji DNK. Prenizko raven vitamina B12, B6 in drugih vitaminov iz skupine B-kompleks nekateri znanstveniki povezujejo z depresijo, zato se vitamin B12 predpisuje tudi za ohranjanje spomina in dvig razpoloženja.

Vitamin B9 ali folna kislina

Folna kislina v telesu sodeluje pri nastanku aminokislin, hormonov in maščob. Prispeva k nastajanju krvi, pomembna je za normalno psihološko delovanje, ima veliko vlogo pri delitvi celic ter skrbi za delovanje imunskega sistema. Folna kislina zmanjšuje tudi utrujenost.

Vitamin B5 ali pantotenska kislina

Vitamin B5 spada v skupino B-kompleks vitaminov in je osnova za široko paleto rastlinskih in živalskih tkiv. Je sestavni del koencima A z zelo pomembno vlogo pri metabolizmu ogljikovih hidratov, maščob in proteinov, pri proizvodnji steroidov in sintezi steroidnih hormonov. Je odlično sredstvo za boj proti stresu in za razvoj centralnega živčnega sistema.
 

 


Vitamin E

Vitamin E ščiti celice pred poškodbami prostih radikalov. Je tako rekoč glavni antioksidant v telesu, njegova naloga pa je izključno zaščita pred oksidacijo. Vitamin E se v telesu pojavlja v vseh tkivih, največ ga lahko najdemo v maščobnem tkivu, pa tudi v jetrih in nadledvični žlezi. Z obroki, ki vsebujejo malo ali nič maščobe, vitaminu E ne omogočimo dobrega absorbiranja v telo. Pomanjkanje vitamina E se lahko pojavi pri nedonošenčkih, pa tudi pri ostalih novorojenčkih, ker je transport tokoferola iz placente v fetus omejen.

Jod

V Sloveniji prehrana vsebuje malo joda, zaradi česar ga dodajamo k osnovnim živilom, kot je na primer sol. Ima vlogo pri kognitivnih funkcijah, prispeva k sproščanju energije pri presnovi, pomaga pri delovanju živčnega sistema, sodeluje pri ohranjanju zdrave kože in ima vlogo pri nastajanju ščitničnih hormonov ter normalnemu delovanju ščitnice. Pomanjkanje joda se pokaže s počasnim metabolizmom in z nepravilnim delovanjem ščitnice ter kasneje pojavom golšavosti zaradi tega.

Biotin ali vitamin H in holin

Biotin je vodotopen vitamin, ki je zaradi sodelovanja pri prenosu ogljikovega dioksida bistvenega pomena za metabolizem ogljikovih hidratov in maščob. Najdemo ga v možganih in mišičnem tkivu, pomanjkanje pa lahko povzroči kožne izpuščaje, težave s srcem in povišan holesterol. Ima pomembno vlogo pri ohranjanju zdravih znojnic, krvnih celic, kože, las ter živčnega sistema in kostnega mozga. Holin pa se nahaja v celičnih membranah in spada med vodotopna esencialna hranila, predvsem je pomemben za biosintezo živčnega prenašalca acetilholina snovi in za strukturo celičnih membran ter prenos signalov med njimi.

Baker in selen

Baker in selen imata v prehranskem dopolnilu Vitaminska abeceda vlogo zaščite pred prostimi radikali in pomoč pri pravilnem delovanju. Selen ščititi pred oksidacijo, baker pa skrbi za pravilno uravnoteženost in delovanje ostalih.

Vitamin C

Vitamin C ima vlogo antioksidanta, saj prestreže proste radikale v vodnatih delih celice in njeni okolici, kar omogoča delovanje tudi drugim antioksidantom. Velika količina vitamina C mora prehajati v očesno sluznico in posledično v solzno tekočino. Tako lahko proste radikale, ki prehajajo skozi sluznico, prestrežemo vsakič, ko pomežiknemo, saj solzna tekočina preplavi sluznico. Povečane potrebe po vitaminu C pri otrocih so ob vročinskih stanjih in pomanjkanju železa.

Kalcij

Kalcij je zelo pomemben, saj ga potrebuje tako rekoč vsaka celica. Potreben je za ohranjanje zdravih kosti in zob. Sodeluje tudi pri stabilizaciji celičnih membran in celični rasti. Prav tako ima pomembno vlogo pri strjevanju krvi in delovanju mišic ter živčevja. Nezadosten vnos kalcija v otroštvu lahko upočasni rast in mineralizacijo kosti ter kasneje povzroči osteoporozo. Tudi tveganje raka na črevesju in povišanega krvnega pritiska se z nizkim vnosom kalcija povečuje.

Magnezij

Magnezij sodeluje pri sproščanju energije, delovanju mišic in živčevja. Prav tako je pomemben pri procesu presnove ter pri mineralizaciji kosti. Pomanjkanje magnezija povzročajo driska, bruhanje, težave s ščitnico pa tudi sladkorna bolezen, nevarno pa je zaradi srca, visokega krvnega pritiska ter mišičnih krčev, zato je pomembno, da skrbimo za zadostno dnevno količino v prehrani.